Pressemeddelelse: De frivillige omkring Center Toftlund og Børnecenter Toftlund modtager 12.500 kr. til fremtidige aktiviteter

Netværk Erhverv Sydvest har besluttet at støtte de frivillige omkring flygtningecentrene i Toftlund med en gave på 12.500 kr.
Formålet med pengene er at give de frivillige bedre muligheder for at lave aktiviteter og købe remedier omkring de to centre i Toftlund. Vi vil især gerne tilgodese de frivilliges arbejde med børnene på det nyetablerede Børnecenter.

Vi er ikke en politisk forening! Men vi vil gerne bidrage til en lang sønderjysk tradition, om at stå sammen om at løse de opgaver og udfordringer, som vi møder i hverdagen. Vi håber, at denne gave kan være et godt rygstød fra det lokale erhvervsliv. Vi bestræber os på at støtte et godt lokalt formål, når vi har overskud i foreningen. I år har vi besluttet at gøre noget ekstra, da vi er imponerede over den indsats gruppen af frivillige gør.

Når vi har valgt at støtte de frivillige omkring asylcentrene er det fordi:

•  Vi oplever, at det frivillige arbejde – og foreningslivet i det hele taget – er en væsentlig årsag til den gode udvikling i Sønderjylland. Samt en stærk del af vores kultur, som vi gerne vil fremhæve
  • Vi gerne vil understøtte det store arbejde, de frivillige gør med at skabe en god hverdag – og lære flygtningene om vores område og skikke
  • Vi gerne vil gøre opmærksom på vores netværk, hvor andre erhvervsdrivende er velkomne som gæster eller medlemmer.

Hvem er Netværk Erhverv Sydvest?

Vi er et netværk med ca. 20 medlemmer – primært fra ejer ledede virksomheder inden for mange forskellige brancher. Vi er placeret i Sydvestjylland med udgangspunkt i Toftlund og Skærbæk.
Vi mødes typisk hver 3. uge på Brundtland Golfcenter omkring forskellige temaer. Indholdet er varieret, og vi deltager af forskellige årsager. Det er alt lige fra, at få drøftet ideer, trække på andres erfaringer, have ”kolleger”, have et ”lederteam”, søge kontakter, vende konkrete problemstillinger, lytte på gode indlæg eller tage på virksomhedsbesøg.
Engang imellem mødes vi med vores søster netværk ”Netværk Erhverv Ribe”. Praktisk er vi to foreninger. Vi betaler et lavt kontingent, og styrer på skift vores møder.

På vegne af Netværk Erhverv SydVest,
Michael Haahr Andersen, Jyske Bank, mha@jyskebank.dk, 51 38 26 21.